perjantai 6. maaliskuuta 2015

Ensimmäinen askel - treeniohjelma ja tilannekuva

Reeni-into ei toistaiseksi ole vielä kokenut suurta notkahdusta. Hiihtoloman jälkeen koulua oli kokonaista 2 päivää ja sitten taas loppuviikko vapaata, niin aikaa on ainakin ollut. Olen lenkkeillyt (kävellen), joogannut ja käynyt salilla.

[mainos]
 Joogasta pitää erikseen mainita Yoogaia palvelu jota pääsin buzzadorin kautta kokeilemaan ilmaiseksi. Palvelussa on tarjolla sekä livetunteja (joita en ole kokeillut), sekä laaja valikoima tallenteita. Paljon eri joogatyylejä, pilatesta, kahvakuulaa ja vaikka mitä. Kokeilla voi ilmaiseksi rekisteröitymällä koodilla: YOOGAIATRIAL2015 (1.4 asti).

[/mainos]

No niin takaisin asiaan. Joogajutuista olen koittanut löytää lähinnä sellaisia alakroppaa venyttäviä rentoja settejä. Mitään perus aurinkotervehdyksiä kun ei tämän tassun kanssa tehdä eikä muutenkaan oikein nappaa, mutta venyttelyä ja kehinhuoltoa ei koskaan voi harrastaa liikaa.

Salilla on nyt tullut jo muutaman kerran käytyä näitä pulkannaruja heiluttamassa ja tänään sain tehtyä itselleni jonkinlaisen ohjelmankin. Kaksi jakoinen ohjelma, jalat ja "muut". Tänään kävin tekemässä jälkimmäistä ohjelmaa, eli muut:

Kulmasoutu smithissä x3
Vipuvarsi soutu x3
Kinesis chest press x4
Hauis kp x 3
Ojentaja taljassa x4
Kick back x2 (ojentaja!)

Toistoja 10-12 ja painoja niin naurettavan vähän etten ala niitä auki kirjoittamaan. Setissä meni n. 45min tehdessä, eli jotain voisi vielä lisätä, vaikka vatsoja.

Jalkapäivälle suunnitelmissa on:

Etukyykky x4
ojennus x3
Prässi x3
SJMV x4
koukistus x4
pohkeet
(hiptrust, 1 jalan kyykky tms. extroja)

Lupasin sen "aloituskuvan", eli kuinka surkeaan kuntoon on kroppa päässyt kun puntista on ollut taukoa lähes vuosi ja kaikesta treenistä puolivuotta. Kaikki on toki suhteellista, olen toki edelleen ihan normaalipainoinen ja normaalivartaloinen. Mutta huvikseen nyt vertailua viime kisadietillä otettuihin kuviin, paino molemmissa n. 60kg, mutta kuten voi huomata erona on muutakin kuin rusketus...

Toivon todella että tarinat lihasmuistista pitävät paikkansa ja jos/kun pääsen joskus vielä terveen tumpun kanssa treenaamaan niin kadotetut lihat tulevat takaisin.

Ei kommentteja: