keskiviikko 8. joulukuuta 2010

8 viikon voimatreenin tulos: hengitys - sisään ja ulos

Takana siis 8 kierrosta voimatreeniä (ajallisesti pidempi aika koska väliin mahtuis flunssaa ja muuta).
Tulokset pananivat joissain liikkeissä hyvin (mm. penkkipunnerrus jossa ennätys nousi n. 10 kilolla, vaikka sarjat ei paljon nousseetkaan koska kevyitä vitosia tein vielä viimeisellä viikolla ja mave jossa sarjapainot nousi kivasti). Toiset taas ovat junnanneet aikalailla paikoillaan. Mutta kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen tuloksiin. Alla vertailu "lähtöpainoihin" jotka siis ovat noin 2vk treenin jälkeen, eli ei ehkä jopa ihan vartailukelpoisia kun on jo ehtinyt vähän tottua raskaampiin painoihin.

Mähän aloitin tämän voimajakson ihan liian isoilla painoilla (eli noi aloituspainot). Ja sitten ohjeistettiin tiputtamaan painoja kovasti ja sieltä sitten vähitellen lähdettiin nostamaan. Tämähän tietty tuntui ihan hölmöltä, tehdä lyhkäsiä sarjoja painoilla joilla tulis paljon pidempiä... no tein kuitenkin työtä käskettyä, mutta lisäksi vielä yhden kovan sarjan, isommilla painoilla, päälle.




Penkkipunnerrus: 2x5x50kg--> 2x5x52,5kg, 1x60kg
Hauis tangolla: 2x8xtanko+15kg, 2x6x+20kg
SJMV kp: 2x8x37,5kg, 2x8x40kg
dippi: 2x8xop(~66kg), 6x+7,4kg, 5x+10kg
Ranskalainen punnerrus: 2x8xtanko + 10kg
kulmasoutu vo: 1x6x65, 1x5x70kg --> 3x8x70kg
ylätalja kapea: 1x8x50, 1x6x60kg --> 1x8x55kg
alatalja: 1x7x50, 1x8x50kg --> 1x5x65kg
mave: 1x6x80, 1x3x100kg-->2x6x100kg, 1x3x110kg

Tänään aloitin uudella ohjelmalla. Olin jotenkin kuvitellut että pääsen vähän pidempien sarjojen kimppuun, joten pettymys oli melkoinen kun tajusin että samoilla 6-8 toiston sarjoilla mennään. Tosin lyhyemmillä palautuksilla ja aikapaljon supersarjoja. Treenistä ei kuitenkaan tullut mitään huikeita punppifiiliksiä joita odotin, mutta toisaalta se oli selkätreeni.. ja selkään en muutenkaan saa koskaan mitään tuntumaa. Lähinnä oli painojen hakemista tänään.

Tein:

Kulmasoutu kp: 3x8x20kg
ylätalja: 1x6x45kg, 1x6x40, 1x8x35
+ alatalja: 1x6x45, 1x6x40, 1x6x35
"hiihto": 3x8-9x30kg
sjmv: 3x6-8x60kg
+ kouk. maaten: 1x8x3levyä, 1x7x4levyä, 1x8x3levyä


 Semmosta siis treenirintamalla.

Himassa sitten eilen aloitetut kynttilätalkoot jatkuivat. Kynttilöillä lahjotaan sukulaiset ja tuttavat, joten mahdollinen joululahjastressi vähenee siltäkin osin. Kynttilöiden tekeminen on aika vaivalloista ja aikaaviepää, mutta ihan kivaa :D Tässäpä vähän fotoa meidän vielä "vaiheessa" olevista tuotoksista.



Rauhoittavaa ajanvietettä. Mie oon ollut viimeaikoina tosi levoton ja jotenkin tuskainen. Ihme jutut vaan pyörii päässä. Treenithän on aina ollut hyvää nollausta, mut kotona on vaikea saada päänsisäisiä asioita rauhoittumaan. Mut nyt oli kivaa kun kun askartelupaskartelu olikin oikeesti mukavaa puuhaa.

1 kommentti:

Elsil kirjoitti...

Aika kivanvanväriset paskartelut teilläkin on :D