torstai 10. helmikuuta 2011

Olen liekeissä!!

Mulla on tapana innostua aina 110% jostain jutuista. Toiset jutut sitten unohtuu äkkiä, toisista tulee elinikäisiä harrastuksia, saa nähdä miten tämän tuoreimman innostuksen kanssa käy.

Viime lauantaina salille mennessä näin paljon paloautoja. Salilta tullessa yhden kerrostalon pihaan kurvasi myös monta isoa punaista puupaa autoa. Päätin että musta tulee isona palomies :D

Sunnuntaina olinkin jo soittanut yhteen paikalliseen vapaapalokuntaan ja sopinut tapaamisen tiistaille. Tiistaina kävin paikalla tutustumassa vähän kalustoon ja sovittelemassa vaatteita. Mä oon niin intoa täynnä, enkä ymmärrä miksen keksinyt tätä joskus 10v sitten kun olisin voinut ryhtyä ihan OIKEASKSI palomieheksi. Tämän ikäisen naisen on turha edes haaveilla että pelastusopiston ovet aukeaisivat. Kuntovaatimukset kun on tietenkin samat naisille ja miehille niin  yllättäin ne on lähestilkoon mahdottomat naisen läpäistä. Mutta VPK:ssa ei siis tällaisia kuntovaatimuksia ole vaan kaikille löytyy hommaa kuntoon, kokoon ja sukupuoleen katsomatta.  Kuitenkin haluaisin savusukeltajaksi ja siihen vaaditaan lihaskuntotesti ja sellainen toimintakykytesti jossa seurataan sykkeitä. Lihaskuntotestistä varmaan selviäisin harjoittelemalla, mutta minun luonnostaan korkeilla sykkeillä voi olla hankala selvitä toimintakykytestistä. Siinä kun käytetään laskennallista maksimisykettä 220-ikä, johon minulla nousee syke jo kevyesti hölkkäämällä (maksimit on jossait 220+). Noh.. nähtäväksi jää.

Vammoja ja sairautta:

Minulla oli 2viikon tauko saleilusta. Kolmisen viikkoa sitten venäytin niskani niinkin hurjassa toiminnassa kun vuoteessa haukotellessa. Venyttelin ja haukottelin yhtaikaa ja jotain pamahti niskassa niin etten päässyt sängystä yli tuntiin liikkumaan (olin siis yksin kotona). Lopulta pääsin relaksanttien ja särkylääkkeiden kimppuun ja hain pakkasesta kylmäpussia niskaan. Niska kuitenkin valvotti huolella 4 -5 yötä joten vaikka jotain treeniä olisikin voinut tehdä ei siitä olisi siinä järkyttävässä väsymyksen tilassa ollut kuin haittaa.

Kävin niskan kanssa fysiolla parikertaa, ja sain jumit/krampit auki joten relaksantteja en syönyt enää muutaman päivän jälkeen. Kipu ja voimattomuus lihaksessa kesti vain reilu pari viikkoa,  vaikka venytyksessä pientä "kiristystä" vielä tuntuukin. Tämä oli positiivinen yllätys koska yleensä minulla nuo revähtymät vaivaa vähintään 6 kuukautta.

Niskaongelman akuutin vaiheen jälkeen iski vielä kevyttä flunssaa, ja ajattelin pelata varmanpäälle ettei tule turhaan pidennettyä vaan treenitaukoa. Olin siis vielä toisen viikon treenaamatta ja voi että alkoi olla kovaa korvienvälille!!

Treenit:

Nyt olen tauon jälkeen käynyt treenaamassa 3 kertaa.

Viikonloppuna käytiin ystävän kanssa tekemässä kuntopiirityyppinen enemmän aerobinen harjoitus (en muista onko järjestys ihan oikein):

4 kierrosta:

5min aerobisella laitteella
kyykky: 30kgx15
pystypunnerrus: 20kgx15
kulmasoutu: 30kgx15
punnerrus: x15
sjmv:30kgx15
vatsoja: max
lankku: max

Kamala treeni, jota ei todellakaan olisi tullut tehtyä yksin. Valituksen ja kitinän saattelemana sain kuitenkin homman hoidettua.

Maanantaina

Treenasin rintaa ja olkapäitä. En pitänyt kirjaa sarjoista vaan tein ohjelman mukaan "tuntumalla". Vähän jätin supersarjoina tekemättä, koska luulen että minun kroppa vaan ei oikein pysty palautumaan niistä enkä osaa tehdä tarpeeksi kevyesti, ja siitä nämä viimeaikoina piinanneet jatkuvat jumit ja vaivat. (Lihakset saattoivat olla kipeänä lähes viikon) Hyvin tuli kuitenkin lihakset kipeiksi, mutta tänään eli 3pv treenistä kipu on poissa, eli nyt tuntuisi että palautuminenkin on normalisoitunut.

Eilen keskiviikkona

Kävin taistelamssa jalkatreenin. Tässä tein myös supereita, tosin entistä pienemmillä painoilla ja niin että jätin suosiolla sarjoihin vielä varaa. Kovalta tuntui rääkki siitä huolimatta ja kintut on mukavasti kipeänä. Ehkä tämä tästä.



Jatkot:

Jatkan vielä vanhalla ohjelmalla, mutta koitan olla tekemättä sarjoja loppuun asti vaikka se minulle hankalalta tuntuukin. Kohta varmaan saan valmentajalta myös uutta treeniohjelmaa. Lisäksi tahtoisin treenata penkkiä jollain penkkiohjelmalla jotta saisin maksiminn hilattua tuonne 70kg kieppeille, silloin olisi mahdollista saada se kuntotestion 45kgx20.. nykyinen max on 60+, eli työsarkaa on. Tämä on kuitenkin nyt toissijainen tavoite... ensisijaisesti kasvatetaan lihaksia, dietin alkuun on enää reilu 2 kk!!

Ei kommentteja: