keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Uudet treenit

Seuraavat 2kk pitäisi siis pyhittää juoksutreenille jotta 2800m "haamuraja" rikkoutuisi pääsykokeissa. Tällä kertaa meinasin pitää puntin mukana loppuun asti ja lisäksi uintitreenejä tulee 2-3krt/viikko.

Punttitreeni on puhtaasti ylä- ja keskikroppaa ja jalat saavat keskittyä kokonaan juoksemiseen. Hyvästi kyykkypeba siis, mutta uhrauksia on joskus tehtävä ;-) Punttia on siis 2krt/viikko ja molemmissa treeneissä on leukoja, joku penkkivariaatio sekä vatsoja. Lisäksi sitten pari muuta selkä/haba/olkapää liikettä.

Juoksua on 4krt/viikko. Kolme peruskestävyys lenkkiä joista kaksi tosi kevyttä ja yksi hieman reippaampi sekä yksi vauhtikestävyysharjoitus jossa juostaan 1000m vetoja. Myöhemmin VK:n painotus tullee kasvamaan.

Aikaa testiin on harmittavan vähän, mutta toisaalta olen jaksanut lenkkeillä koko talven vaikkakin harvakseltaan ja hyvin rauhallisesti. Aika äkkiä varmaan näkee missä kunnon osalta mennään kun pääsee noista reippaammista lenkeistä "nauttimaan". Uskon kuitenkin että talven rauhalliset hölköttelyt kaverin kanssa on parantaneet huomattavasti minun aina todella heikkoa peruskestävyyttä joten pohja on nyt parempi kuin koskaan. Se ei tietysti vielä riitä mihinkään mutta parantaa lähtökohtia.

En tiedä olenko blogissa muistanut mainita että vihaan lenkkeilyä yli kaiken. Sikäli tämä haaveammatti on huono että aerobista kuntoa on jatkossakin ylläpidettävä eikä lenkkeilystä siten varmaan pääse ihan heti eroon. Mutta jos koulun ovet ei aukene niin voin taata etten enää lenkkarin pohjia kuluta (paljon)!





2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Moi
Löysin blogisi vasta edellispäivänä ja sait minusta heti uuden vakituisen bloginlukijan.
Mitä tarkoitat: "Mutta jos koulun ovet ei aukene niin voin taata etten enää lenkkarin pohjia kuluta (paljon)!"?
Onko tämä haku kerta viimeinen kun meinaat hakea vai mitä meinasit?

Ivana kirjoitti...

Moikka ja tervetuloa lukijaksi!

Olen tavalla tai toisella valmistautunut opistoon viimeisen 2,5v ajan ja treenikin on tähdännyt siihen n. 1,5 v. Alan siis itse olla suhteellisen kyllästynyt tähän pakkopullaan ja haluaisin toki kovasti jo treenata ihan toisista lähtökohdista. Ikää myös alkaa olla jo sen verran että kovin kauaa ei opistoon menoa voi viirata.

Jos viimekuussa suorittamani lihaskuntotesti on voimassa vielä syksyn haussa kuten olin laskevinani niin haen sitten ehkä vielä silloin. Mutta se on ehdottomasti viimeinen yritys.