Sivut

tiistai 27. toukokuuta 2014

Todistuksen nouto ja seuraava pääsykoerumba

Kirjoittelin viime syksynä ylioppilaaksi, mutta en tietenkään ollut jaksanut noutaa todistusta, kun todistustenjakopäivänä minulla taisi olla joku työkeikka. (Tai sitten vaan keksin jonkun syyn jolla luistaa tarjotusta "ylioppilaan puhe"esta.) Nyt sitten oli jo vähän viimeiset hetket hakea totari kun sitä kuitenkin pääsykokeissa (joissa kohta enemmän) tarvitaan. Kanslian täti olikin kuulemma ollut ihmeissään mitä tehdä minun todistukselle, kun en ole sitä noutanut ja lukiokin lakkautetaan. Oli kuulemma yrittänyt soittaa ja laittaa sähköpostia, vaikka mitään ei kyllä ole kummastakaan tuutista kuulunut. No pääasia että todistus nyt on päässyt kotiin, ja mukana vielä kiva yllätyseli 50€ stipendi. Ihan tarkkaan en tiedä mistä hyvästä moinen, mutta ilmeisesti ihana ET:n opettaja oli sitä minulle ehdottanut. Että kiitosta vaan kannustuksesta Pekka! :D Nyt vaan äkkiä muutama kopio totarista, minulla on tapana hukata kaikki...

 Tänään myös kolahti postiluukusta kutsu seuraaviin pääsykokeisiin joihin mennään huomattavasti edellisiä koitoksia vähemmällä valmistautumisella ja hengen palolla. Anatomiaa on luettu ja koska vastoin ennakko odotuksia kyseessä onkin ilmeisesti oikein/väärin tyyppinen koe, uskoisin että pärjään siinä nykytiedoillakin aika hyvin. Vähän on tuskastuttanut kaiken maailman hermosolujen rakennetta opiskella kun tuntuu ettei millään jää asiat päähän, mutta ehkä taas odotukset pääsykokeen vaatimustasosta on olleet liian korkealla. No, sittenhän sen näkee. Uskon että ihan hyvät saumat minulla on sisään päästä, se on sitten ihan toinen juttu otanko opiskelupaikkaa vastaan.

Pääsykokeet on siis minun osaltani ensiviikon torstaina 5.6 ja ne kestävät koko päivän. (Ellei sieltäkin sitten heitetä kesken kaiken pihalle). Valintakoe sisältää ennakkotehtävän, A4 mittainen esittely itsestä, miksi hakee jne., haastattelun, anatomian ja fysiologian koe, englannin kielikoe ja fyysisen kunnon arviointi. Pienenä yksityiskohtana henkilötietolomakkeessa on kenttä kuvalle. Meinaakohan ne että kouluun on naamaraja? Pitää olla hoitsuainesta :D

Minä en kyllä ole yhtään hoitsuainesta.. olenhan insinööri. Minun kuuluisi korkeintaan seukata hoitsun kanssa. Mutta ehkäpä ryhdyn sitten salasuhteeseen itseni kanssa jos alalle joudun.

Ei kommentteja: