torstai 28. maaliskuuta 2013

Kevät kiristely alkakoon!

Tai alkoihan se jo maanantaina ja nyt jo olen LAIHTUNUT 1,5kg!! No ei sentään. Mutta sen verran on paino pudonnut maanantaista. Tässä on aluksi nyt tarkoitus siistiä ruokavalio ja löytää sellaiset kalorit joilla paino ei kamalasti putoaisi. Täytyy siis syödä PALJON enemmän kun mitä nyt menee. Se onkin vaikeaa kun on tottunut täyttämään kalorivajetta herkuilla, tosin kyllä minä nytkin olen syönyt ruispaloja rasvaisella kermajuustolla kun en vaan jaksa pupeltaa pähkinöitä ja muuta terveellistä riittävästi. Tarkoitus on siis tässä seuraavan 2kk aikana tiputtaa pari kolme kiloa niin rauhallisesti ettei se vain vaikuta (negatiivisesti) treenituloksiin. Jos alkaa vaikuttaa niin sitten dieetti saa jäädä. Sitten lihaskuntotestin jälkeen voikin tiputtaa ihan huolettomasti koska syksyn Cooperissa se on aina vaan etu ettei ylimääräistä painoa ole, täytyy siinä samalla kuitenkin yrittää ylläpitää myös lihaskuntoa.

Aloituskuvat otin, mutta tänne en kyllä kehtaa mitään sivukuvia laittaa vaikka niistä näkyisi lähtötilanne parhaiten. Mutta jotta postaus ei olisi ihan kuvaton niin laitan tämän parhaan puoleni. :D

Keksin sellaisen vertailutavan että käyn aina alkuviikosta salaa ottamassa työpaikan vessassa vatsakuvan. Siellä on ainakin valot ja etäisyydet ja asennot aina samat. Teen niistä sitten jonkinlaisen kollaasin jos jotain alkaa tapahtua. Vatsaahan tuskin saan mitenkään kireeksi tällä dietillä tulen saamaan, kun sinne minulla kaikki fläsä kertyy ja minulla ei ole todellakaan tarkoitus tiputtaa rasvoja niin alas että vatsoissa olisi erottuvuutta. Se tarkoittaisi minun tapauksessa alle 15% rasvoja eikä ole terveellistä kun ei mistään kisadieetistä ole kyse. Mutta kuvakollaasia mahamakkaroista siis sitten kun jotain edistystä alkaa tapahtua :D

4/2011 ~66kg
3/2013 ~66kg






Vertailun vuoksi vielä kuva edellisen kisadietin alusta. Painoa kuvissa on aikalailla saman verran, ja vaikka valaistus,asento ja vaatetuskin ovat erilaiset niin minusta kyllä näyttää että kunto olisi tällä hetkellä kireämpi. Eli voimailusta huolimatta olisi vähän piffiäkin tarttunut, joka on tietysti aina ihan positiivista!






Tuleva viikonloppu kyllä varmasti vesittää tän hyvin alkaneen syömisten laskemisen kun pitää kahtena päivänä käydä kylillä syömässä. Mut otetaan nyt korkojen kera takaisin kaikka mitä on viikolla menetetty :P

10 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mihin hakuun aiot hakea pelastajakurssille?

Terkuin, sporttitypy

Taratin kirjoitti...

Moro.

Ensi syksyn hakuun meinasin, eli käyn tosiaan tässä keväällä tekemässä lihaskuntotestin jotta voin sitten vähän tiputella elopainoa syksyn pääsykokeisiin.

Anonyymi kirjoitti...

Mä oon yrittänyt katella noita hakuaikoja syksyn osalta, mut en ole löytänyt pelastusopiston sivuilta. Eli syksyllä olis haku?

-sporttitypy

Taratin kirjoitti...

Joo, on syksyllä haku. Se seuraavan vuoden hakuopas ei vaan ole vielä ilmestynyt, mutta syksyn haku päättyy 23.8 ja fyysisen kunnon testi pitää siis olla tehty välillä 23.2.2013 – 23.8.2013.

Koitin jo varata aikaa siihen, mutta siellä mestassa johon soitin väitettiin että heille ei ole vielä tullut tietoa. Mikä on outoa kun opistolta tiedusteltaessa sanottiin että kaikkiin testipaikkoihin on tuosta tieto lähetetty. No soittelen parin viikon päästä uudelleen sitten.

Anonyymi kirjoitti...

Hej, kiitti paljon tiedosta. Kiva tietää että haku on syksyllä. Tosin se vaatii paljon treeniä, jos meinaisin hakea:) Mut katotaan:)
Kiitti sulle! Ja tzemiä treeneihin!

Taratin kirjoitti...

Eipä kestä ja kiitos!


Tsemiä sinullekin ja kovaa treeniä vaan kehiin. Liikutko minkälaisissa tuloksissa tällähetkellä ja millaisella treenitaustalla?


Anonyymi kirjoitti...

Kiitti tzemistä:) Ihan perus salitreeniä mulla on alla kolmisen vuotta ja juoksulenkkejä omaks iloks tullut juostua.
Penkki menee nyt jotain 15krt, leuat just ton 6 ja kyykyssä vielä tekemistä. Mut kova tekemisen meininki on ainakin ja katotaan tulisko haettua. Cooper menee tohon kolmentonnin pintaan, kovaa siin saa painella :)

Taratin kirjoitti...

Kovasti saat töitä tehdä mutta ihan mahdollista on kyllä noista tuloksista nousta. Itselläni meni joku 3-4 kk hilata penkki 19 -> 25 toistoon.

Kyykky ei varmasti ole kuin tekniikan opettelemista koska se paino on KEVYT oikeesti.

Ja leuathan sulla riittää, mutta kokemuksesta sanon että pari toistoa syö leuosta se sitä ennen tehty penkki, eli siihenkin kannattaa sitä varaa kyllä hankkia.

Teet vaan sen päätöksen että HAET niin siitä se lähtee ;)

Anonyymi kirjoitti...

Kiitti kannustuksesta ja tzemistä. Treenaan kovaa, että saisin noi tulokset nousee elokuuhun mennessä. Katotaan riittääkö kova treeni tuloksia nostamaan:)
Elokuuhun, kun ei nyt ihan mahottomasti ole aikaa!

Lady Puntti kirjoitti...

Kireempi oot kyl nyt ja selvästi selässä enemmän leveyttä!