sunnuntai 23. kesäkuuta 2013

Keskikesän uudet tuulet ("15 weeks off")

Nyt on korkea aika kääntää ruoria ja painaa täydellä höyryllä kohti uusia tavoitteita. Tarkoitus on juosta niin maan perhanasti, oppia uimaan vaparia riittävän hyvin, ja tiputtaa sellaiset 6-7 kg painoa. Aikaa on tasan 15 viikkoa, eli ei yhtään tuhlattavaksi!

Sain valmentajalta uuden ohjelman. Juoksua tulee nyt alkuun pääasiassa pk lenkkien muodossa sekä n. kerta viikkoon sellaisia 1000m vetoja. Uintia tulee 2x vk samoin punttia. Sekä juoksussa että uinnissa on paljon tehtävää. Toivottavasti aika riittä! Tänään kävin ustamassa uudet juoksukengät joissa on vähän enemmän vaimennusta kun vanhoissa Asicseissa jotka muuten on vielä ihan hyvät pelit. Nuo uudet nyt sen vuoksi että passaa juosta myös asfaltilla eikä pelkästään purulla. Rahhoo meni ihan törkeesti. Että parempi olla hyvät sitten. Kävinkin äsken jo kokeilemassa heitä tekemällä sellaisen 5+ km kävely/hölkkä lenkin. Ihan hyvältähän ne jalassa tuntui vaikka hölkkäaskeleita ei kovin montaa tässä flunssan jälkimainingeissa vielä viitsinyt ottaakaan. Ensi viikosta siis kuitenkin pitää juoksut ja uinnitkin aloittaa, sekä sitten myös ruokavalio jolla muutama ylimääräinen fläsäkilo (ja ikävä kyllä myös paras puoleni, takapuoli) lähtee.

Juhannushan minulla meni perinteiseen tapaan päivystäessä. 52h päivystystä ja 2 keikkaa joista toinen peruttiin ennen kun autoja ehdittiin pihalle ajaa. Kyllähän se kieltämättä vähän kettumaista tuo päivystely on, kun ei voi edes lenkille lähteä ellei juokse asemaa ympäri. No käytiin kuitenkin kolmena päivänä heiluttelemassa kahvakuulia aseman pihalla ja muutenkin treenaamassa, että hukkaanhan ei aika missään nimessä mennyt. Muuten olen syönyt paljon ja epäterveellisesti. Eilen ostin ison säkin karkkejakin vaikka en niistä edes tykkää niistä. En kyllä pystynyt montaakaan syömään niin että jääkööt sitten suosiolla odottamaan syksyä. Vaikka eiköhän ne joku karkkihiiri käy popsimassa jo ennen sitä. Mutta tästä yltäkylläisyydestä on hyvä lähteä siistimään taas sapuskat ja katsoa miten se paino alkaa kehittymään. Uskoisin että aika reilulla kädellä saa kyllä syödä edelleen, koska lenkkeiluä ja muuta liikuntaa tulee aika paljon.

Mutta tästä se lähtee, rapsailen täällä siis jatkossa vähän monipuolisimmista treeneistä kuin tähän asti.

Ei kommentteja: