sunnuntai 15. toukokuuta 2011

Aamulenkkikausi aloitettu

Sain vihdoin itseni raahattua aamulenkeille ja ensimmäiset kaksi HIIT treenit on tehty. Intervallilenkkieni pitäisi kestää 45min, mutta tyhjällä mahalla aamusta tuo tuntuu vähän pitkältä ajalta. Täytynee kysellä valkulta aiheesta.

Toistaiseksi kunto on vielä niin surkea että kävelen vetojen välit ei sykkeet siltikään laskeneet juuri mihinkään.Toisaalta en myöskään tänä aamuna oikein saanut jaloistani mitään irti. Johtunee osaltaan siitä että eilen jäi taas hiilarit tosi matalalle kun olin lähes koko päivän palokunta hommissa ja päivän eväistä suuren osan muodosti hera drinkit. Täytyy kokeilla HIIT:itä hiilaripäivän jälkeen jotta näkee onko fiilis sitten eri.

Salilla olen jo päässyt normitreenin pariin, eli käsi on oikeastaan täysin parantunut.Siis seuraavaa vammaa odotellessa... :D Painokin on taas laskenut, mutta se johtuu varmasti pääasiassa valvotuista öistä. Olisi varmaan kohta syytä pistää isompaa vaihdetta silmään tämän dieetin kanssa. Mutta ilmeisesti ensiviikko mennään vielä näillä vanhoilla kaloreilla ja liikuntamäärillä.

5 kommenttia:

CoreTimmix kirjoitti...

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D Ei vaa! Ite ajattelin tänä aamuna, että pitäiskö nyt lähteä ekalle tyhjä-maha-lenkille tän 5 viikon aikana... Mutta en saanu aikaiseksi, se on jotenkin niin ylivoimaisen vaikeaa! Mut jos ees kerran sais itsensä liikkelle, onhan tässä vielä hetki aikaa - ja kunhan nuo ilmat vielä lämpenee :) Se heikotuksen tunne lenkillä on vaan jotain niin ei-kivaa... :/ Voiko HIIT:n tehdä alkuillasta siten, että edelisestä ruokailusta olisi useampi timma aikaa?

Laitoin sulle sähkärinä ehdotuksen yhden liikkeen muuttamiseksi selkätreenissä, että saisin nimenomaan sinne ongelma-alueelle liikettä. Vastaile, kun ehdit :) Huomen taas selälle runtua!

Ps. Hiemanko on upeaa saada treenata!! Kävin to-pe-la salilla ja herättelin kaikki lihakset. Nyt ne on valmiina ottamaan vastaan tosityötä ;)

Vaihdoin muuten mun blogin osoitetta kahdella kirjaimella, joten tuo sivusi reunassa oleva mun viimeisimmän tekstin linkki ei toimi. Mutta kun painaa tuota Karvisen kuonoa, niin perille pääsee :)

Taratin kirjoitti...

Kyllähän HIIT:iä voi tehdä mihin aikaan päivästä vaan, riippumatta syömisistä. Tehokasta se on silloinkin ainakin aerobisen kunnon parantamiseen.

Rasvanpolton kannalta lopputulos voi olla marginaalisesti huonompi, mutta eipä tuostakaan mitään faktaa ole kellään.

Toppahapa ;) kirjoitti...

Paljon sie syöt prodea päivässä? Mulla on ollu kalorilaskurissa 150g/vrk, mut onko se liian vähän...? Toi on 2,2g/painokilo. Riittääkö suojelemaan mun lihoja? Pitäskö nostaa 170g:aan, jolloin ois 2,5g/kg? Ku tuosta aiheesta on niin monenlaisia suosituksia..

Taratin kirjoitti...

Miulla on ~190g protskua päivässä. Riippuu päivästä vaihtelee 150-220 välillä. Eli n. 3g/painokilo.

Hyvä ne on pitää senverran korkeella mitä vatsa vaan kestää. Itsellä ainakin toistaiseksi sopii, mutta kun paino ja kalorit laskee niin voi olla että tuo määrä prodea vetää pakin aika jumiin.

Hiiluja senverran kun tarvii että kroppa pysyy toimintakykyisenä (miulla se on 150-200g) ja loput rasvaa. Sitäkin ois hyvä saada vähintään joku 60g, miulla vielä on n. 90g.

Toppahapa ;) kirjoitti...

Okei, nostan tota ainaki siihen 170g/vrk! Hiilarit yritän pitää max 100g/vrk ja rasvasta loppu. Huomenna pienennän pikkuisen aamupuuroannosta, että saan paremmin pidettyä hilsut aisoissa. Harmittaa, ku rahkassa on niin hirveästi hiilareita, ni mun pitää sit kitata heraa, että saan tarpeeks protskua. Mut kunhan nuo rahkat on syöty pois, alan käyttää enemmän raejuustoa, ku siinä hiilareita on aika ministi :)

Kävin muuten tekee tänään päivällä ihan sekopäisen olkapää-ojentajatreenin! Sain tehtyä pystäriä 17,5kg:n kässäreillä peräti kolme nostoa :D Huraa! Sit tein 15kg:n painoilla sarjan loppuun, ja meni helposti :) Eli pitää nyt jatkossa tehdä sillä laitteella sen aikaa, että voimat kasvaa noita 17,5kg:n painoja varten. Se laite ei oo tuntunu ihan parhaalta, kun siinä on pikkuisen erilainen se liikerata, ni tuntuu vähän oudolta olkapäässä. Mut nyt otan sen tehokäyttöön :) Rakastan vaan niin vapaita painoja, mut ku 15 on liian kevyt ja seuraava liian painava, ni toi on hyvä välimuoto :)