perjantai 16. syyskuuta 2011

InBody ja kuvia

Pikaisen aamulenkin,  ~30min kävellen, jälkeen kävin InBody mittauksessa ja tulos ei mitenkään yllättänyt. Oma arvio rasva% oli ~15 ja inbody antoi luvuksi 14,4%.

Paljon jäätiin siis ikäväkyllä kisakunnosta...

Tässä vielä tarkempi erittely mitä reilu 5kk dieetillä on tapahtunut

Paino:

58,7kg --> 56,8kg   eli: -11,9kg

Lihasmassa:
28,0 kg --> 26,7kg  eli: -1,1kg

Rasvamassa:
18,1 kg --> 8,2kg  eli: -9,9kg

Eli onhan tuota rasvaa tirissyt onneksi pääasiassa, mutta tietysti kaikki lihaksenmenetys tästä muutenkin ruipelosta rungosta on aina miinusta.

Sellaiset päätelmät voi näin lähes jälkikäteen (kuntohan ei tästä ehdi paljon enää tiukistua) että painoa ei ole järkevä vetää noin ylös ja koittaa sieltä yhdellä dieetillä tiputtaa. Toiseksi arvioitu kisapaino (55kg) oli arvioitu ihan liian ylös. Vaikka se tulee suunnilleen paikkansa nyt pitämään niin se ei tosiaan ole paino jossa olisin kisakunnossa. (Lähempänä 50kg ehkä olisi jo rapsakka kunto). Ketuttaa kyllä etten tälläkään kertaa saanut tyydyttävää kuntoa aikaiseksi, mutta täysillä painetaan loppuun asti jospa tuosta saisi vielä edes kilon rasvaa tikistettyä!

Tässä kuitenkin pikaiset aamuräpsyt näistä rasvoista.





8 kommenttia:

Toppahapa kirjoitti...

Näin maallikon silmään sulla on ihan täydellisen kaunis kroppa!! Mieletön, ihan upea!!!!!!!

Taratin kirjoitti...

Kiitos älyttömästi Toppis. Lohdun sanoja kun itse on ihan masentunut kun kroppa (taas kerran) pettää eikä tahdo toimia niinkuin haluaisi.

Kisakuntoon vaan vaaditaan niin paljon enemmän kun se mikä on maallikon, tai oman itseni mielestä kaunista. En kyllä ihan hetkeen ainakaan haaveile kisalavoista tämän projektin päätyttyä.

Toppahapa kirjoitti...

Joo tiedän, että kisakunto on usein jotain aivan muuta kuin mikä oi-ke-as-ti on kaunista, mut vitsi mä voisin teipata ton sun sivuposekuvan peiliin ja teeskennellä itse näyttäväni samalta ;)

Toppahapa kirjoitti...

Mun oli pakko laittaa toi sun sivuposekuva mun taustakuvaks :D Voi että ku pääsis ite pian salille ja vois alkaa hakea fysiikkaa sun avulla :)

Taratin kirjoitti...

Loistavaa jos voin olla inspiraation lähteenä jollekin! Nyt vaan se sun olkapää kuntoon niin piiskataan siut seuraavaksi lavakuntoon!

Toppahapa kirjoitti...

Lava ei kiinnosta, mutta kondis kyllä ;D

sarkkuh kirjoitti...

Ihan huippu kunnossa näytät melkeenpä jo olevan. Mahtavaa työtä! Oisiko sulla jotakin vinkkejä alottelevalle punttaajalle? Minkälaista aerobista kannattaisi tehdä ja entä ruokavalio? Kiitos jo etukäteen ja jatka samaan malliin. Tsemppiä!

Taratin kirjoitti...

Kiitos kiitos Sarkkuh.

Dietillähän sitä saa kovan työn tulokset sinnet esille, mutta se ilo onkin hetkellistä. Nyt on jo tasainen laardikerros lihojen ympärillä taas.

Aloittelevalle punttaajalle suosittelen ruokavalioksi riittävää syömistä jossa on runsaasti proteiinia ja kasviksia. Tärkeää kehityksen kannalta on tosiaan syödä tarpeeksi paljon.

Aerobista ei kamalasti kannata/tarvitse offilla tehdä, mutta jos tykkää niin mikäettei. Sillä minkä tyyppistä se on, ei liene väliä. Dieetillä sitten taas itse pidän intervallityyppisestä airooppisesta, kuluttaa kovasti ja säästää lihaksia.